tvshowsmuppen

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Glasmiranda - 14 september 2012 23:44

Här är en länk som hjälper dej direkt fram till svt plays första avsnitt av Ingmar Bergmans Video temat är humor: 

http://www.svtplay.se/video/249777/del-1-av-6-tema-humor

Being Human promo, bra får en att vilja se mer...

 


 

 

Av Glasmiranda - 14 september 2012 23:27


Som sagt lite för mycket football och testosteron för mig...

Av Glasmiranda - 14 september 2012 23:20


Shit nu blev jag sugen på att kolla lite på Buffy igen..ska nog göra det när jag är klar här :) 

 

Av Glasmiranda - 14 september 2012 23:07

 

Av Glasmiranda - 14 september 2012 22:07

Being Human: Såg inte så mycket av serien, max 1 säsong. Den handlar om två killar som flyttar in i ett hus men det de inte vet är  att huset är bebott av ett tjej spöke, som till en början inte vet om att hon är en vålnad/spöke. Killarna kan se henne för de är nämligen också övernaturliga den ena är vampyr och den andra killen varulv. De blir vänner och hjälper varandra genom jobbiga övernaturliga situationer och så vidare. Låter flummigt men den var hyfsad jag fortsatte inte att kolla för jag glömde bort den...hehe kanske säger en del om serien...Men vissa gillar den verkligen för USA har gjort sin egen Being Human (så som USA alltid gör med allt de gillar t.ex Skins, Sherlock, Misfits, Män som hatar kvinnor...)


Bergmans video: Fin liten dokumentärish serie som går på svt 1 eller 2 just nu. Den handlar om Bergmans gigantiska video samling som han lämnade efter sig ute på Fårö (hans landställe). Han brukade kolla på nästan 3 filmer varje dag! Kan nästan mäta sig med mig..? Serien gästas varje avsnitt ut av en känd regissör som berättar lite om sin relation till Bergman och hans filmer. Det intervjuas också hej-vilt med andra stora regissörer och skådisar från hela världen. Serien är riktigt bra filmad med bra ljus och bra vinklar. Jag rekommenderar den till dig som är filmintresserad eller bara känner sig konstnärlig eller nyfiken på Ingmar Bergman! 


Beverly Hills: Alla har vält hört talas om den? Drar lite snabbt info i alla fall. En grupp ungdomar går på High school i Beverly Hills de blir kära, festar, bråkar etc. Inte så värst bra men jag har en tendens att fastna på riktigt cheeeezy serier och Beverly Hills såg jag på när jag var runt 7 år och därför tänkte jag att jag skulle ge serien en ny chans så jag såg den igen varje dag runt 3-4 tiden på tv, han ganska långt innan jag tröttnade på den. Nu tycker jag bara att den är rättså patetisk.


Big Brother: Jag började kolla på Big Brother och jag fastnade totalt- kunde inte sluta! blev fascinerad av alla dessa idiotiska människorna och jag fan ett viss nöje i att analysera dem som ett psykiskt experiment. Sen började jag räkna på hur många timmar som jag hade spenderat på idioterna vilket blir runt 100 h om man kollar på hela säsongen...INTE VÄRT, så jag slutade. Jag blir äcklad nu av att se någon av de medverkande för de var så smyg främlingsfientliga, sexistiska, antifeministiska, homofobiska, helt enkelt riktigt dåliga människor förutom då Hanna som van. Kommer nog inte se så mycket av det nästa år. Rekommenderar det inte det lär på verka er negativt!


Blue Mountain State: Såg en halv säsong. Vet faktiskt inte varför jag slutade kolla. Serien har ett upplägg som påminner lite om American Pie (fast ändå inte) men den når aldrig upp till dens fulla potential. Ganska trög och det händer inte så mycket som man skulle önska. Dock så skulle min bästis inte hålla med mig för han älskar den så jag säger väl..smaken är som baken..delad. 


Buffy the vampire slayer: En gammal klassiker, handlar om Buffy som är en utbildad vampyr "slayer"-hon dödar vampyrer med andra ord. De är inte gulliga Twilight vamps vi snackar om utan groteska demon liknande varelser. Hon och hennes 2 kompisar + en lärare som är deras mentor a.k.a tränare hjälps åt för att bekämpa det onda övernaturliga som försöker ta över världen. Coolt perspektiv med stark kvinna som huvudperson. Rekommenderar om ni gillar äldre serier och lite action/fantasy. Och jag får inte glömma den snygga vampyren Angel!! 

Presentation


Glasmiranda aka TVSHOWSMUPPEN, bloggar om tv serier!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards