tvshowsmuppen

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Glasmiranda - 22 september 2012 20:15

Sista avsnittet av Awkward sändes i torsdags! Va tyckte ni? Valde hon rätt? 


 


Jag har alltid varit Team Matty så jag tycker verkligen hon valde rätt. Men jag stör mig på Jenna! varför blir hon inte glad av att äntligen få vara med honom. Istället börjar hon tänka och tveka på sitt val..Jag blir galen!!

 

Jag tycker personligen att det skulle ha varit roligare om hon inte hoppade av Eurotrip resan för då hade man kunnat se vad som skulle hända i Europa, vilka nya människor hon skulle träffa, vilka länder de skulle åka till och vilka awkward situationer hon skulle ha hamnat i. Men men det kanske händer något med henne och Matty fast de är hemma på sommar lovet... vi får väl se!

 

Okej det galnaste var väl i alla fall att Jake och Tamara hookade? Va fa-An säger jag bara, helt stört! Fast ändå bra, kommer bli intressant och kul att följa deras lilla relation. Och de skulle ju båda åka till Europa tsm så då får vi ändå med Europa på ett hörn!

 

Synd bara att jag måste vänta tills nästa sommar på säsong 3 :( snyft!! 


Skriv kommentar om vad ni tyckte om säsong 2 och Jennas val av kille och om det var rätt att hoppa av Eurotrip resan!!!

pöööösss

Av Glasmiranda - 22 september 2012 19:30

Nu när sommarens serier går mot sina slut börjar strax höstens och vinterns tv-serier. Detta vill jag demonstrera med nytt utseende på bloggen! hehehe hoppas ni gillar rymden lika mycket som jag! 


Jag tänkte också passa på att skriva lite om ännu en g-serie på min lista.. nämligen Glee! Som redan har dragit igång med säsong 4. 

 

Jag är faktiskt inte ett stort fan av glee för jag gillar inte musikaler särskilt mycket.. och inte heller själva serie upplägget. Dessutom gillar jag inte alls Rachel. Men jag kan till viss mån förstå varför andra gillar serien. Jag har sett hela säsong 1 och många avsnitt från de andra säsongerna när de gått på tv och jag varit för trött för att byta kanal + brist på bättre program. Men man blir nästan alltid på gott humör när man ser på glee och man vill bara hoppa in i serien och sjunga/dansa med! Dessutom är jag lite små förälskad i Noah. 


Här kommer några av mina favorit performance från glee! 






Av Glasmiranda - 22 september 2012 18:00

Game of  Thrones är nog en av de bästa fantasy serierna genom tiderna. Serien utspelar sig i en annan värld kallad Westeros "de sju kungarikena". Olika släkten och riken slåss för att få mer makt och rikedom. Eddard "Ned" Stark familjen Starks överhuvud får höra nyheter om att kung Robert Baratheon är på väg till honom i Winterfell och att hans mentor Jon Arryn (kungens hand) har dött. Samtidigt oroar han sig över rykten från muren i norr, det sägs att man har sett white walkers. Samtidigt från andra sidan havet smider exilprinsen Viserys Targaryen planer för att återerövra De sju kungarikena. 

Serien är baserad på böckerna från serien Sagan om is och eld av George R.R Martin. Jag har inte läst böckerna men jag planerar att göra det för de sägs vara bättre än serien! Serien har jag följt sen första avsnittet kom ut på Amerikansk tv för lite mer än 1 år sedan. Det har hittills kommit 2 säsonger och den tredje är beräknad till mars 2013. 

Förutom att serien har skit bra handling och är galet bra gjord finns det även ett väldigt bra kvinno perspektiv. Från den starka exilprinsessan Daenerys Targaryen, den smarta och manipulative drottningen Cersei Lannister till den starka, coola och unga Arya Stark. Ingen av tjejrollerna är töntigt "tjejiga" utan framställs som intelligenta och kraftfulla. En av säsong 2's nya starka roller är riddaren Brienne hon blir Lady Starks "bodyguard" och hjälper henne med hennes problem i utbyte mot hämnd.... Jag skulle vilja påstå att Game of  Thrones kvinnliga karaktärer är mer intressanta än de manliga vilket sällan (aldrig) händer, speciellt inte inom fantasy temat då det oftast bara brukar finnas en tjej och hennes roll/förmåga då mest är att vara tjej och inte stark, smart eller skicklig som hennes manliga kollegor får som förmågor. Men detta är inte fallet i Game of Thrones vilket jag älskar! Det finns även grovt bra manliga karaktärer som Ned Stark och dvärgen Tyrion Lannister.

JAG REKOMMENDERAR VERKLIGEN DENNA SERIE!! (så mycket att jag skriver med stora bokstäver!) 




House Stark:


House Targaryen: 


Följ länkarna för att se de andra familjerna: 

House of  Baratheon - http://www.youtube.com/watch?v=r9dqgWX66fY&feature=relmfu

House of  Lannister - http://www.youtube.com/watch?v=URxuzDwE5S0&feature=relmfu

Other houses - http://www.youtube.com/watch?v=QmxRIgBtThk&feature=related

Finns även många fler klipp på Characters här är en på Tyrion Lannister - http://www.youtube.com/watch?v=g7ZSQRDUroo&feature=relmfu och en om Daenerys Targaryen - 

 http://www.youtube.com/watch?v=otmIEFQrCHA&feature=relmfu

PÖSS hoppas ni gillar serien! 

Presentation


Glasmiranda aka TVSHOWSMUPPEN, bloggar om tv serier!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards