tvshowsmuppen

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Glasmiranda - 13 september 2012 22:58

Nästa serie på listan är Awkward!! 

Awkward startade förra året vid den här tiden, jag började kolla på den direkt och föll pladask. Kanske för att jag älskar töntiga tonårsfilmer kanske för att jag älskar huvudpersonen Jenna eller så är det bara så att jag är lite små förälskad i Matty.. 

 

Serien handlar om hur en tjej som heter Jenna (huvudperson) som förut aldrig blivit sedd i sin skola plötsligt får ett elakt anonymt brev där det bland annat står att hon måste börja våga mer grejer. Hon råkar ut för en olycka som mer ser ut som ett självmordsförsök vilket leder till att alla i hennes skola, familj etc tror att hon är självmords belägen (rykten sprids snabbt..). Hon måste på grund av detta börja besöka en ganska galen skolterapeut, men hon har äntligen gått från att vara "The Invisible Girl" till "That Girl"! Så hon bestämmer sig för att lyssna på brevet och börjar göra varje sak som den anonyma personen skrivit i brevet samtidigt som hon hela tiden försöker lista ut vem denna anonyma människan är...

 

Det är en underbar serie med massor av skön tonårshumor, kärlek, bråk och nya roliga uttryck från Jennas galet sköna kompis Tamara. 

 

Säsong 2 som är i full gång nu på Amerikanska MTV är lite mer annorlunda men jag vill inte vara någon spoiler allert såååå det får ni se själva!!! 

 

Serien är väldigt olik från den förra jag beskrev (An Idiot Abroad) men de är galet underbara på sina sett. SE DEM ALLA!!! PÖSS!! 

 

PS.

För er som redan ser på Awkward och känner att ni inte kan få nog...Ni har väl inte glömt MTV's egna Awkward hemsida med extra bonus klipp. Där finns allt från V-time, Tamara talk till Sadis advice: http://www.mtv.com/shows/awkward/video.jhtml?filter=bonusclips

Av Glasmiranda - 13 september 2012 15:33

http://www.pilkipedia.co.uk/wiki/index.php?title=Main_Page

en sida som är formad som wikipedia men faktan kommer från Karl Pilkington-skit roligt om man sett serien eller vet vem han är..

Karls egna sida... http://karlpilkington.co.uk/


Han har även nyligen skrivit en bok och de första 2 ses finns att köpa, gör det gärna istället för att ladda ner för då hjälper ni dem med pengar så de kan fortsätta muta Karl att göra fler ses!! 

+ skrev fel han kommer från Manchester...


                                                                        



Av Glasmiranda - 13 september 2012 14:46

An idiot Abroad är namnet på en av vår tids bästa serier. Huvudpersonen är Karl Pilkington en verklig person som bor i Wales han gillar inte att uppleva nya saker, gillar inte att resa, gillar inte att inte veta vad som ska hända härnäst...han är helt enkelt nöjd med att bara sitta hemma och se på tv tillsammans med sin fru.


Men det låter inte Komikern Ricky Gervais och Steve Merchant honom att göra istället skickar de ut stackars Karl På ett av de dyraste "practical jokes" någonsin. Karl får åka jorden runt, se häftiga grejor och uppleva coola saker men istället för att fashineras av allt och vara glad över resan är han lite smått tjurig hela tiden och längtar hela tiden hem till sin älskade TV.


I första säsongen besöker Karl världens 7 underverk: Cheopspyramiderna, Petra, Taj Mahal, Cristo Redentor, Kinesiska muren, Machu picchu och Chichén Itzá + gör lite sightseeing i varje land han kommer till. Andra säsongen går ut på att han gör punkter från en vanlig "Bucket list", och eftersom Karl inte är speciellt normal och vanlig är dessa saker verkligen inte hans mål i livet. Under seriens gång får Ricky och Steve honom att göra allt ifrån att äta får testiklar, klä ut sig till thailändsk drag queen eller rmeditera i en egyptisk grav kammare. Jag skrattade konstant till avsnitten och jag fullkomligt äääälskar Karl och hans galna tanke gångar och buttra miner!! 


Många har sagt att Serien skulle vara falsk och att någon som karl omöjligt kan existera. Men tro mig ett sådant skådespel skulle inte fungera han är exakt lika dan på alla talk shows han är med i, alla youtube klipp som finns på honom och i Ricky Gervias show.  


Om ni inte har sett serien är det ett måste!! Dock är första säsongen lite bättre än 2:dra men andra är fortfarande sjuk roligt inte minst när Karl ska bada med hajar eller hoppa bungyjump. PÖSS

Av Glasmiranda - 13 september 2012 01:35

An Idiot Abroad  

Awkward

Being Human

Bergmans video

Beverly hills

Big Brother,

Blue mountain State

Buffy the vampire slayer

Charmed

Cougar Town

Covert Affairs

Criminal Minds

Den Sista Dokusåpan

Dexter

Don't trust the B* in aptt 23

Family Guy

Freaks and Geeks

Friends

Fråga olle

Fråga olle dokumentären

Från Sverige till Himlen

Game of thrones

Girls

Glee

Grimm

House M.D

How I Meet Your Mother

Jersey Shore

Lie to Me

Misfits

Modern Family

My name is Earl

New Girl

Nikita

Nine Lives of Cloe King

Once Upon a Time

Revenge

Room

Scrubs

Sex and the City

Sherlock

Simon & Tomas

Skavlan

Skins

Smallville

Solsidan

Sommar med Ernst

Spin City

The Big C

The Big Bang Theory

The diary of a call girl

The Inbetweeners

The Mentalist

The Nanny

The Ricky Gervais Show

The Simple life

The Simpsons

The Spiral

The Walking dead

Two and a Half Man

Top Model

Top Model Sverige

True Blood

V

Vampire Diraies 

Vetensakapens värld

Weeds

Äkta Människor

2 Broke Girls 



Okej det här är de serier  jag kan komma på för tillfället... Har inte sett alla ses på alla serier men tillräckligt mycket för att veta om jag vill fortsätta kolla eller inte. Om jag kommer på fler så säger jag till :) snart kommer en lista med några av de serier jag har följt men inte inom ett år. Pöss 

Av Glasmiranda - 13 september 2012 01:23

Hej. 


Om ni inte redan har läst min presentation så kan jag förkunna en gång för alla att jag älskar tv-serier är rent av beroende av tv-serier (ganska sorgligt). Min normala dag är att jag vaknar, äter frukost, går till skolan, kommer hem från skolan och går direkt till mitt rum där jag spenderar timmar på att kolla  på tv-serier upptäcker så småningom att klockan är över 12 och går sen och lägger mig.  På det här senaste året har jag kollat på över  60 serier och då har jag inte räknat in alla jag såg på förre detta år... 


I alla fall, mitt upplägg med de första inläggen är att jag först nämner de 60 senaste serierna + skriver lite om de bästa eller sämsta. 

Sen när det är klart börjar jag ta fram listor på de hittills bästa serierna. Sen kanske rolig fakta om favisarna och inlägg om vad mina tankar och åsikter om vissa avsnitt är och så vidar. Vem vet det kanske blir helt annorlund än det här så fäst er inte för mycket vid denna plan. 


Sist av allt vill jag säga att detta bara är mina åsikter och tankar ni behöver inte alls hålla med mig om dem ni är fria att tycka vad ni vill. 

 

Sounds good? 

okej då kör vi, pöss glasmiranda! 

Presentation


Glasmiranda aka TVSHOWSMUPPEN, bloggar om tv serier!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards