tvshowsmuppen

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Glasmiranda - 19 september 2012 17:30

Family Guy:

Jag gillar verkligen inte Family guy. Tycker varken om humorn eller hur serien är tecknad. Sen gillar jag inte budskapet, att kvinnor bara ska vara snygga och ta hand om barnen och att världens fulaste, ointelligentaste och otrevliga kille får en snygging som Lois är bara patetiskt. Det skickar ut budskapet att killar inte behöver anstränga sig för att vara trevliga och snygga för de kommer  ändå få en pudding som Lois.

 

Visst man kan säga att hela serien egentligen ironiserar hela det amerikanska samhället och dess värderingar. Men jag är rädd att de som låter sig på verkas av serien inte har den intelligens att förstå att samhället inte fungerar som i serien vilket kan leda till att de blir sexistiska, rasistiska m.m Jag kanske överdriver, vad vet jag men detta är hur jag tolkar det.

 

Jag tycker iså fall att The Simpsons är bättre på att ironisera samhället än vad Family Guy är men jag tycker fortfarande att det kan leda till fördomar och konstiga synsätt om de som tittar inte förstår ironin. Jag har inte följt Family Guy men mina bröder ser ständigt på det vilket har lätt till att jag sett många avsnitt. 




Fråga Olle: Är ett program som leds av Martin Björk som tillsammans med sex-och samlevnadsexperten Olle Waller tar emot gäster (oftast kända). Gästerna får svara på frågor ofta inom ämnet sex och får i slutet av programmet en sexleksak. Det visas små sketcher och ibland undersökningar, en av mina favorit gäster är Nour El-Refai som har varit med ett par gånger. Det ställs även frågor från vanliga personer om sex & samlevnad som Olle får svara på -där av seriens namn. De första säsongerna har en timme långa avsnitt men de senare har halvtimmes långa. 


Det är ett intressant program och man lär sig många viktiga saker om sex och samlevnad dock tycker jag ibland att Olle kan komma med lite dåliga svar och han har ibland konstig syn på saker... Men är du intresserad så kolla på kanal5 eller tryck på länken för att se serien på Kanal5 Play: http://www.kanal5play.se/#!/play/program/227062/video/8652610|/program/227065/sasong/10




Fråga olle dokumentären: Är en serie som kommit ur Fråga Olle serien. I denna serie åker Malin Gramer runt i världen och besöker  människor med fetischer, annorlunda sexvanor, Suggar Daddy's, swingers, snopp-akrobater och många många fler konstiga men intressanta personer. Hon får lukta, smaka, känna och göra lite allt möjligt för att vara våra sinnen på plats... 

Serien är galet kul och jag visste inte att det kan finnas så sjukt många konstiga människor... Man lär sig om nya saker man inte ens visste existerade. Man kanske till och med kan finna sin fetisch, min är då verkligen inte sadomasochism.... (en del av BDSM). Jag rekommenderar! super intressant, läskigt och kul! Vill ni veta mer/se kolla på kanal5 eller följ länken: 

http://www.kanal5play.se/#!/program/227061


Presentation


Glasmiranda aka TVSHOWSMUPPEN, bloggar om tv serier!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards